PIKO 59115 Vectron

PIKO 59115 PKP Vectron

Podczas przesiadki na sterowanie cyfrowe warto rozważyć zakup zestawu startowego mającego wszystkie niezbędne elementy, takiego jak PIKO 59115 PKP Vectron ze składem trzech wagonów cystern.

Krótka historia PIKO 59115 PKP Vectron na moim blogu

Zestaw startowy kolejki elektrycznej PIKO 59115 PKP Vectron miałem okazję podziwiać u mojego przyjaciela, który zaczął kolekcjonować modele polskich pociągów u siebie za granicą, daleko od domu rodzinnego. Zaczął on od tego zestawu, ponieważ miał już doświadczenie z DCC, a to był jedyny zestaw ze sterowaniem DCC i z polskim składem dostępny na rynku. Oto jak się prezentuje:

 

PIKO 59115 PKP Vectron

 

Model lokomotywy elektrycznej EU46-506 wyposażony został w dekoder dźwięku i jazdy DCC ESU. Dekoder ten zgłasza automatycznie wszystkie funkcje (światła, dźwięki) do centralki. Ta przesyła je do kontrolera, dzięki temu mamy pełną listę funkcji wraz z ikonami na wyświetlaczu i nie musimy nic ręcznie konfigurować. Oprócz standardowych funkcji jazdy i programowania kroków przyśpieszenia (i hamowania) mamy dostępne:

  • sterowanie oświetleniem czołowym,
  • dźwięk obrotów silnika elektrycznego w zależności od prędkości,
  • dźwięk hamowania,
  • klakson,
  • dźwięk pisku kół przy zakrętach (wyzwalany ręcznie),
  • dźwięk stukotu kół o łączenie szyn (wyzwalany ręcznie),
  • zapowiedzi głosowe – niestety po niemiecku Meine Damen und Herren… 😉

Powyżej wymieniłem tylko podstawowe funkcje dekodera. Jest ich oczywiście więcej. Wszystkie automatycznie się zgłaszają na kontrolerze SmartControl. 

W zestawie PIKO 59115 PKP Vectron znajdziemy 3 wagony cysterny. Dwie ciemnoszare i jedną jaśniejszą. Doskonale uzupełniają się one z lokomotywą tworząc naprawdę wyjątkowy skład towarowy PKP Cargo. 

Zestaw PIKO 59115 zawiera również komplet sterowania cyfrowego PIKO SmartControl (Centralka, Kontroler, zasilacz do centralki i ładowarkę do kontrolera). Kontroler łączy się z centralką bezprzewodowo poprzez WiFi, dlatego można się z nim przemieszczać po całym pokoju nie tracąc zasięgu. Moc zasilacza centralki to 36W przy 16V napięcia i 2.25A natężenia. Taki prąd jest w stanie zasilić w pełni 3 lokomotywy bez konieczności posiadania wzmacniacza (boostera DCC). Zatem ten zestaw sterowania cyfrowego w zupełności wystarczy na zasilenie średniej wielkości układu torów.

Poniżej filmik przedstawiający działanie Vectrona na tymczasowym układzie torów. Demonstracja oświetlenia oraz podstawowych dźwięków. 

1+

Dodaj komentarz