Shinkansen Kyoto railway museum

Kyoto Railway Museum – Muzeum Kolei w Kioto

Kyoto Railway Museum – Muzeum Kolei w Kioto
 
Japonia słynie z bardzo dobrze rozwiniętej sieci kolejowej. Pociągi dużych prędkości, takie jak Shinkansen, przemierzają codziennie kraj wzdłuż i wszerz z wyspy Honshu na Hokkaido i z powrotem przewożąc setki tysięcy pasażerów. Technika kolejowa jest bardzo mocno zakorzeniona w historii tego państwa. Japończycy są bardzo dumni z posiadanej infrastruktury kolejowej i mają do tego pełne prawo, ponieważ jakość, nowoczesność i punktualność japońskich pociągów jest na bardzo wysokim poziomie wypracowywanym przez lata doświadczeń, dobrych chęci i wspaniałej organizacji pracy.
 
Mój pierwszy wyjazd do Japonii musiał uwzględniać odwiedziny Muzeum Kolei w Kioto. Zapraszam na fotorelację z Kyoto Railway Museum.
 
Muzeum Kolei w Kioto znajduje się kilkadziesiąt minut spacerem od głównego dworca kolejowego w bardzo spokojnej okolicy. Chcąc zwiedzić trochę miasto, postanowiłem udać się tam pieszo. Przechodząc przez kilka głównych przecznic oraz idąc wzdłuż mniejszych uliczek dotarłem w końcu na miejsce.

Po zakupie biletu, zaraz za wejściem na zewnątrz napotykamy na dużą lokomotywę parową C62 typu 4-6-4 (4 koła z przodu, 6 pośrodku, 4 z tyłu).

 

 

 

Zaraz obok mamy fragment składu zespolonego elektrycznego pociągu z możliwością wejścia do środka wagonów.

 

W dalszej części wchodzimy już do środka; widzimy kilka gablot z miniaturami kolejek i elementów pociągów.

 

Wreszcie jesteśmy w głównym hallu muzeum, w którym od samego początku w oczy rzucają się trzy takie oto lokomotywy Japan Railways…

 

… oraz jeden z pierwszych modeli Shinkansena.

 

Po pierwszym niesamowitym wrażeniu, czas na dalsze zwiedzanie. I oto w centrum hali napotykamy na ogromną lokomotywę spalinową pod którą możemy wejść i obejrzeć jej machanizmy od spodu.

 

Kolejną lokomotywą to parowóz 233 z bardzo ładnie pomalowanymi elementami.

 

Zwiedzajac dalej natrafiamy na lokomotywę elektryczną typu EF.

 

 

W mozeum jest też sekcja z urządzeniami elektrycznymi i mechanicznymi używanymi w przeszłości do kontroli ruchu kolejowego. Są też makiety przedstawiające, w jaki sposób drążono tunele oraz budowano mosty.

 

Na pierwszym piętrze jest duża makieta kolejowa, po której śmigają w większości modele Shinkansena w skali H0 lub N, najprawdopodobniej produkcji japońskiej firmy KATO.

 

Na końcu znajdujemy się u wyjścia prowadzącego do lokomotywowni z obrotnicą.

 

Na zwiedzanie całego muzeum oraz ewentualne zakupy w sklepie z pamiątkami i modelami polecam przeznazyć minimum 2 godziny. Ja byłem w muzeum około 3 godzin i już zmrok zawitał gdy wracałem do hotelu. Polecam szczerze każdemu fanowi kolei oraz tym którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o samej kulturze japońskiej.

 

 

3+

Dodaj komentarz